1 Ağustos 2010 Pazar

Duyduk Duymadık Demeyin!!


Ağustos ayında 2 ay sürecek güzel bir yolculuğa çıkıyorum. Rotam Hindistan ve Nepal....Oralardayken başka yerlere kaçar mıyım ? bilemiyorum. 17 ağustos’ta sabaha karşı 3:00 gibi yolculuğumun ilk ayağı olan Delhi topraklarına ayak basacağım.Ve böylece11 gün sürecek Kuzey Hindistan yolculuğumda başlamış olacak. Önce Delhi’de Red Fort, Jama Masjid, İndia Gate ile Jain Tapınağını ziyaret edip, oradan Taç Mahali görmek için Agra’ya uzanıyor olacağım. Agra’dan sonra ise Jaipura geçiyor olacağım. Jaipur’da gezilecek bir çok yer var. Önce Pink City’e sonra Monkey Temble, Tiger forta gidip sonra fillerin yardımıyla Amber Fort çıkacağım. Hindistana gelip te kına yaptırmadan olmaz. Chowki Dani’de kına yaptıracağım belki bir de el falı baktırırım belli mi olur!!

Jaipurdan Varanasi’ye gelişim 23 ağustos gibi olacak. Varanasi görmeyi çok arzuladığım yerlerden biri. Ganj nehrinde ölüleri yakma töreni ile Aarti seromonisini katılacağım. Varanasi’deyken İpek kumaşlarının satıldığı ipek pazarına uğramayı düşünüyorum. Varanasi’de son olarak Buda’nın ilk dersini verdiği Bhamekh Stupaya uğrayacağım.

Varanasi’den sonraki durağım Haridwar. Meşhur Ganj Nehri törenlerinde kendime yer edinmek için akşam üstü erkenden Vishu Ghat’a doğru yol olacağım. Haridwardaki Aarti törenlerini izledikten sonra Beathles Aşramın olduğu Rishikesh’e doğru yol olacağım. Rishikesh’te meşhur Jhoomla köprüsü ve zamanım olur ise Himalayalara yakın olan Mussorie’ye uğrayacağım. Haridwar’dan sonra doğruca Amritsar, Altın tapınağın olduğu yere gidiyor olacağım. Amritsardan sonra da ana durak yerim olan Dharalamsa’da olacağım. Dharalamsa Tibet kolonilerinin yaşadığı bir şehir. Tibetteki olaylardan sonra Hindistan hükümeti Tibetlilere kucak açmış ve onlara Dharalamsa’da özel yer tahsis etmiş. Dalai Lama’da burada yaşıyor. Oraya vardığımda gördüklerimi uzun uzun yazarım artık. Dharalamsa’da 15 gün kadar kalacağım. Budizm workshopına katılacağım. Bazı süprizlerim de var ama sırası gelince yazacağım

Dharalamsa’dan sonra ise Nepal’deyim. Bu yolculuğumun esin kaynağı Nepal’deki Kopan manastırıydı. Geçen sene “ Wisdom “ isimli bir kitap okuyordum. Bu kitapta Lama Rinpoche’den bahsediyordu. Lama Rinpoche’i Google’ladığımda ise karşıma Kopan manastırı çıktı o kadar güzeldi ki kesin buraya gitmeliyim demiştim. Richard Gere gibi ünlülerde buraya gelirmiş Richard Gere’yi görürsem sizden selam söylerim. Neyse fazla geyiğe girmeden yazıma devam ediyorum.

Herkes Nepal’i Hindistandan daha çok seveceğimi söylüyor. Nepal 20 km çapında bir alan içerisinde UNESCO tarafından Dünya Kültür Mirası ilan edilen 8 ayrı grup esere sahip nadir ülkelerden biriymiş. Gezilecek bir çok güzel manastır ve köy var. Nepal’de zamanım çok olduğundan rahat rahat gezeceğim buraları. Ekim ayının başında ise Kopan Manastırında 10 günlük meditasyon ve Budizim üzerine bir workshopa katılacağım....

Sevgili Kuzen ve Sevgili dostum Nilgün bu gezim ilgili gezegenlerin, transitlerin durumuna baktılar. Tüm gezegenler, açılar bu geziyi destekliyorlar. Pasaportumun sure sonunun yaklaşmış olmasına rağmen mucizevi bir şekilde Hindistan vizesini almış olmam gezegenlerin işi olabilir mi acaba

Açılış yazımı; bu geziyi planlarken bana destek veren güzel insanlardan bahsederek tamamlamak istiyorum. İlk olarak Zafer Bozkaya’dan bahsetmek istiyorum. Zafer Bozkaya Hindistan konusunda deneyimli bir uzman. “Hindistan gezi rehberi” isimli bir kitabı var. Bütün DR’larda satılıyor. İlginizi çeker ise alabilirsiniz. Zafer Bozkaya’in bir de www.hindistangezi.com isimli bir sitesi var ki Hindistan hakkında öğrenmek istediğiniz bilgilere buradan rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

Hindistan gezimde, Dhalaralamdaki günlerimin netleşmesinde rol oynayan Ali İlker Eraslan’ada teşekkür ediyorum. İlker bey’i Sevgili Zafer Bozkaya, tanıştırdı. İlker bey’de Hindistan’ı çok seviyor ve imkan buldukça Dhalaralamsa’ya gidiyor. Budizm ile ilgileniyor. Dharalamsa ve Budizim ile ilgilenenler için İlker bey’in sitesini veriyorum . http://www.dharamsala.web.tr/

Nepal Gezimin mimari ise sevgili dostum Griet Verstraete . Gezimi yapılabilir hale getirdiği için ona da çok teşekkür ediyorum.

Ailemin ısrarla tek başına gitme sözlerine rağmen bu yolculuğa ısrarla çıkıyorum. Ne yapayım söz verdim.? Kime mi?

Tabii ki kendime

Sevgi ve şükranlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder